Bliżej do końca budowy Wiaduktu Biskupia Górka

Trwa układanie ostatnich mas nawierzchni na drodze rowerowej, która powstaje w ciągu Wiaduktu Biskupia Górka. Wkrótce położone zostaną też warstwy podbudowy jezdni na drugiej nitce.

Warstwa ścieralna położona jest na całej długości nowej trasy na Trakcie św. Wojciecha. Trasa liczyć będzie około 800 metrów, od Węzła Unii Europejskiej do okolic ul. Zaroślak, gdzie połączy się z istniejącą drogą rowerową na wale Kanału Raduni. Dzięki temu rowerzyści będą poruszać się po tzw. drugiej nitce wiaduktu, której budowa trwa. Obecnie rozpoczynają się również przygotowania do układania warstw podbudowy jezdni, po której poruszać się będą samochody. Wykonawca planuje przystąpić do tych prac w najbliższy poniedziałek, 16 listopada. W kolejnych dniach układane będą warstwy „wiążące” asfaltu.

Wykonanie ostatnich, ścieralnych mas na wiadukcie planowane jest na przełomie listopada i grudnia – wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.– Jeśli prace będą przebiegały zgodnie z harmonogramem, na co duży wpływ będzie miała także pogoda, przejezdność na drugiej nitce wiaduktu zostanie umożliwiona na przełomie roku – dodaje szef DRMG.

Budowa Wiaduktu Biskupia Górka (mat. prasowe)
Budowa Wiaduktu Biskupia Górka (mat. prasowe)

Zanim to jednak nastąpi muszą zostać przeprowadzone próby obciążeniowe wiaduktu, dzięki czemu uzyskane zostanie pozwolenie na użytkowanie obiektu. Obecnie na budowie trwają prace brukarskie w rejonie Baszty Białej i lewej nitki ul. Trakt św. Wojciecha, a także roboty sieciowe.

Trwa montaż urządzeń sterowania organizacji ruchu oraz wind. Ponadto toczą się prace wykończeniowe na parkingu kubaturowym. Umowa na realizację została podpisana z firmą Budimex w marcu 2018. Koszt inwestycji to ok. 163 mln złotych. Prace zakończą się w połowie 2021 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: