Kiedy powstanie Droga Zielona? W gdańskim magistracie już wiedzą

Droga Zielona to trasa, która połączy Ergo Arenę z tunelem pod Martwą Wisłą. O inwestycje zapytała władze miasta radna Prawa i Sprawiedliwości, Barbara Imianowska, która zaniepokojona jest korkami u zbiegu al. Jana Pawła II, ul. Czarny Dwór na Zaspie. Odpowiedział jej zastępca prezydenta Gdańska, Piotr Grzelak.

Skrzyżowanie al. Jana Pawła II i ul. Czarny Dwór to węzeł gordyjski. Korki na drodze prowadzącej z tunelu pod Martwą Wisłą w kierunku Przymorza tworzą się niemal codziennie, nawet pomimo ograniczonego ruchu w czasie epidemii koronawirusa.

Pomysłów na usprawnienie ruchu w tym miejscu było mnóstwo. Między innym padły propozycje zmiany malowania pasów, czy nawet utworzenie ronda.

Teraz sprawą postanowiła zająć się radna Prawa i Sprawiedliwości, Barbara Imianowska. Złożyła interpelacje w sprawie budowy Drogi Zielonej.

Zagospodarowanie terenów wokół hali na granicy Gdańska i Sopotu

Grzelak: Droga Zielona powstanie w 2-3 lata

Z oczywistych względów realizacja całego tego przedsięwzięcia musiała zostać rozłożona na etapy, a finalna poprawa sytuacji ruchowej będzie możliwa dopiero po wykonaniu pełnego zakresu tego zamierzenia – wyjaśnia prezydent Piotr Grzelak,

W ostatnich latach jednak nastąpiła zmiana wizji docelowej budowy Drogi Zielonej.

Jako rozwiązanie przejściowe planowane jest poszerzenie ul. Czarny Dwór na odcinku od al. gen. Hallera do al. Jana Pawła II do przekroju jednej jezdni z czterema pasami ruchu  – po dwa w obu kierunkach – wraz z niezbędnymi korektami skrzyżowania z ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II – wyjaśnia Grzelak.

W chwili obecnej Gdański Zarząd Dróg i Zieleni prowadzi rozmowy z kilkoma podmiotami prywatnymi realizującymi inwestycje niedrogowe w bezpośrednim sąsiedztwie ul. Czarny Dwór w zakresie partycypacji finansowej w tym zamierzeniu.

W przypadku pozytywnych wyników tych negocjacji istnieje szansa dofinansowania inwestycji drogowej w ciągi dwóch – trzech lat i złagodzenie problemów ruchowych – dodaje Grzelak.

GDDKiA otworzyła koperty z ofertami na realizację Obwodnicy Metropolitalnej

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: