Ważny krok ku budowie Drogi Czerwonej w Gdyni

Porozumienie zawarte między miastem Gdynia i Portem Gdynia potwierdziło planowany przebieg Drogi Czerwonej. Po rządowych deklaracjach o sfinansowaniu projektu udało się wstępnie opracować element tzw. „ostatniej mili” dostępu drogowego do Portu Gdynia i morskiej granicy państwa. Nowa trasa odciąży też istniejącą Estakadę Kwiatkowskiego, z której na co dzień korzystają mieszkańcy.

To ważny krok w procesie powstawania Drogi Czerwonej. Przedstawiciele władz Gdyni i Portu Gdynia podpisali porozumienie dotyczące planowanego przebiegu nowej trasy. Dokument parafowali Wojciech Szczurek – prezydent Gdyni, Katarzyna Gruszecka Spychała – wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki, Adam Meller – prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia, oraz Jacek Sadaj – wiceprezes ZMPG.

Połączenie Portu z drogami ekspresowymi

Droga Czerwona zapewni bezpośrednie połączenie Portu Gdynia z siecią dróg krajowych, w tym z trasą ekspresową S6, a mieszkańcy odczują istotną zmianę w postaci odciążenia Trasy Kwiatkowskiego i wyprowadzenia z niej części tranzytu. Dojazd do północnych dzielnic stanie się dla gdynian łatwiejszy, a nowy dwujezdniowy odcinek poprowadzi ruch pojazdów ciężarowych z Portu Gdynia aż do skrzyżowania ul. Morskiej z Obwodnicą Trójmiasta.

Inwestycja poprawi w ten sposób dostępność portu od strony lądu i zwiększy jego możliwości przeładunkowe. Nowe połączenie obsłuży też ruch związany z już powstającym nowym terminalem promowym. Potencjalnych korzyści jest więcej.

Bliżej do budowy Drogi Czerwonej w Gdyni (fot. Kamil Złoch/gdynia.pl_
Bliżej do budowy Drogi Czerwonej w Gdyni (fot. Kamil Złoch/gdynia.pl_

Rządowe wsparcie

Ustalenie przebiegu nowej drogi stało się możliwe po deklaracjach rządu dotyczących sfinansowania całego projektu. Samo podpisanie porozumienia jest natomiast ważnym krokiem w procesie realizacji inwestycji przez Ministerstwo Infrastruktury.

Dla Portu Gdynia to sprawa o dużym znaczeniu. Dostępność transportowa to w tej chwili jeden z najważniejszych czynników konkurencyjności portów morskich na świecie.

Drogi publiczne, którymi dojeżdżają samochody do portu i wyjeżdżają z portu są również drogami, z których korzystają mieszkańcy. Często dochodzi do kongestii. Marzymy o tym, aby Droga Czerwona została oddana do użytku w tym samym momencie, kiedy powstanie Port Zewnętrzny w Gdyni. To warunek niezwykle ważny, aby Gdynia nie została zablokowana pojazdami wjeżdżającymi i wyjeżdżającymi z portu – mówi Adam Meller, prezes Portu Gdynia.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: