W mediach społecznościowych rozgorzała dyskusja nad powrotem do budowy tunelu pieszo-rowerowego w gdyńskim porcie. Obiekt połączyłby Oksywie z centrum miasta. Czy na realizacje są jakieś szanse? Zdaniem miejskich aktywistów aura wokół inwestycji jest coraz bardziej pozytywna.
Gdynia, której dług może sięgać nawet 1 mld zł, raczej nie zrealizuje w najbliższych latach budowy tunelu pieszo-rowerowego od ronda Bitwy Oliwskiej pod Muzeum Emigracji do Oksywia. Względy ekonomiczne mocno ograniczają jej realizację.
Ponadto na Oksywiu znajdują się tereny należące do miasta, których wartość wzrośnie wielokrotnie, gdy uzyskają tak dogodne połączenie z centrum miasta – wyjaśniają we wpisie na Facebooku władze Stowarzyszenia.

Jakie koszty?
Stowarzyszenie uważa, że koszt będzie dużo niższy niż przy podobnych inwestycjach jakie obecnie znamy. .
Dla porównania 1,5 km tunel pod Świną (dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 m, a także tunel ewakuacyjny) kosztuje 950 mln zł. (85% dofinansowanie unijne). Tu nie jest potrzebny taki przekrój i możemy mówić o znacznie niższym koszcie.
Odcinek od ronda Bitwy Oliwskiej pod Muzeum Emigracji do Oksywia to dokładnie 1 km. Czyli 3 minuty rowerem lub 10 minut piechotą.
Otwarto oferty w przetargu na rozbudowę ul. Kwiatkowskiego w Gdyni