Czy kiedykolwiek wróci pomysł tunelu pod portem w Gdyni?

W mediach społecznościowych rozgorzała dyskusja nad powrotem do budowy tunelu pieszo-rowerowego w gdyńskim porcie. Obiekt połączyłby Oksywie z centrum miasta. Czy na realizacje są jakieś szanse? Zdaniem miejskich aktywistów aura wokół inwestycji jest coraz bardziej pozytywna.

Gdynia, której dług może sięgać nawet 1 mld zł, raczej nie zrealizuje w najbliższych latach budowy tunelu pieszo-rowerowego od ronda Bitwy Oliwskiej pod Muzeum Emigracji do Oksywia. Względy ekonomiczne mocno ograniczają jej realizację.

Jednak jak wskazują władze Stowarzyszenia dla Północnej Gdyni są unijne pieniądze na projekty rowerowe i propiesze, a nowa perspektywa finansowa i unijny fundusz odbudowy jeszcze mocniej będą je wspierać.
Ponadto na Oksywiu znajdują się tereny należące do miasta, których wartość wzrośnie wielokrotnie, gdy uzyskają tak dogodne połączenie z centrum miasta – wyjaśniają we wpisie na Facebooku władze Stowarzyszenia.
Wizualizacja tunelu pod portem w Gdyni (amt. prasowe)
Wizualizacja tunelu pod portem w Gdyni (amt. prasowe)

Jakie koszty?

Stowarzyszenie uważa, że koszt będzie dużo niższy niż przy podobnych inwestycjach jakie obecnie znamy. .

Dla porównania 1,5 km tunel pod Świną (dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 m, a także tunel ewakuacyjny) kosztuje 950 mln zł. (85% dofinansowanie unijne). Tu nie jest potrzebny taki przekrój i możemy mówić o znacznie niższym koszcie.

Odcinek od ronda Bitwy Oliwskiej pod Muzeum Emigracji do Oksywia to dokładnie 1 km. Czyli 3 minuty rowerem lub 10 minut piechotą.

Otwarto oferty w przetargu na rozbudowę ul. Kwiatkowskiego w Gdyni

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

%d bloggers like this: