Bliżej do budowy Obwodnicy Starogardu Gdańskiego

Komisja Oceniająca Przedsięwzięcia Inwestycyjne Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Warszawie przyjął Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe dla budowy obwodnicy Starogardu Gdańskiego z rekomendacją wariantu V – proponowanego przez władze Starogardu Gdańskiego.

W piątek, 4 grudnia br. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Centrala w Warszawie zaprosiła przedstawicieli władz samorządowych miasta Starogard, Gminy i Powiatu na wirtualne spotkanie Komisji Oceniającej Przedsięwzięcia Inwestycyjne (KOPI).

Zaprezentowano dokument STEŚ (Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe) dla budowy obwodnicy Starogardu Gdańskiego w celu jego zatwierdzenia. Projektanci przedstawili zaproszonym gościom z różnych branż szczegółowe przebiegi, parametry techniczne, propozycje węzłów oraz długość dróg wszystkich 5 wariantów podstawowych i wariantu V starogardzkiej obwodnicy. Omówiono plany sytuacyjne, wododziały i rozwiązania mostowe.

W Starogardzie ruszyła winda za 650 tys. zł. Uroczystość otwarcia jak z PRL-u

Po długiej dyskusji, ostatecznie GDDKiA przyjęła dokument z rekomendacją wariantu V. O jej włączenie zabiegały lokalne władze.

Następstwem tej decyzji będzie kolejny etap, polegający na uszczegółowieniu projektu starogardzkiej obwodnicy i rozpoczęciu procedury środowiskowej.

Przebieg Obwodnicy Starogardu Gdańskiego według wariantu V - proponowany wariant przez władze lokalne (mat. prasowe)
Przebieg Obwodnicy Starogardu Gdańskiego według wariantu V – proponowany wariant przez władze lokalne (mat. prasowe)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

%d bloggers like this: