Wodowanie statku dla rybołówstwa w Porcie Gdynia

W gdyńskiej stoczni Karstensen Shipyard Poland zwodowano największy wyprodukowany tam do tej pory statek. Będzie on wspierał rybołówstwo.

Kolejne dobre wieści z trójmiejskiej stoczni. Tym razem w Karstensen Shipyard Poland, będącej córką duńskiej stoczni Karstensens Skibsværft A/S, zwodowano jednostkę dla armatora Rederiet Ruth A/S​. To duży statek jak na trawlery RSW (z system chłodzonej wody morskiej) – największy zbudowany do tej pory w stoczni Karstensen Shipyard Poland, która w 2020 roku zwodowała 7 jednostek. Oczywiście większe są trawlery przetwórnie. Ale Ruth nie będzie ryb przetwarzać, lecz w zbiornikach z zimną wodą o pojemności 3500 metrów sześciennych dostarczać je do przetwórni na lądzie.

Zanim zamówiony przez duńskiego armatora Rederiet Ruth A/S​ statek wyruszy do kraju wikingów, zostanie jeszcze w Gdyni częściowo wyposażony.

– Przez nas zrobione są wszystkie główne systemy na statku i wstawiane są główne urządzenia. Właśnie trwa montaż silnika głównego o mocy 5000 kW i wyposażenia siłowni okrętowej, które możemy zamontować dopiero po zwodowaniu ze względu na ciężar statku i dopuszczalne obciążenia nabrzeża. Montujemy też część wind trałowych – mówi Tomasz Mulica, dyrektor zarządzający stoczni Karstensen Shipyard Poland.

Po końcowym wyposażeniu, rozruchach i próbach morskich wykonanych przez duńską stocznię armator będzie używał statku od czerwca 2021 roku – głównie do połowu śledzi, makreli i okowieli, czyli ryb z rodziny dorszowatych, na wodach Morza Północnego i Atlantyku.

Prace przy budowie nowej Ruth trwały w gdyńskiej stoczni od maja 2020 roku. To pierwsze wodowanie w tym roku. Obecnie w stoczni powstają kolejne cztery jednostki, przy których budowie pracuje około 300-400 ludzi.

PSV Coey Viking gotowy. Statek wesprze przemysł wydobywczy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: