Kontenerowy gigant w gdyńskim porcie

W Porcie Gdynia zaczęła działać nowoczesna baza kontenerowa operatora logistycznego Medlog, spółki z grupy MSC. To ich pierwszy depot kontenerowy w Polsce.

Firma MSC Mediterranean Shipping Company została założona w 1970 r. przez rodzinę Aponte. To wciąż firma rodzinna , tyle że na  przestrzeni lat z małego przewoźnika konwencjonalnego stała się wysoko wyspecjalizowanym armatorem kontenerowym. Jest jedną z wiodących firm transportu kontenerowego obsługującego około 90% światowego handlu. MSC zapewnia zintegrowaną sieć transportu drogowego, kolejowego i morskiego, przewożąc rocznie 21 milionów kontenerów i dostarczając towary i usługi lokalnym społecznościom, klientom i międzynarodowym partnerom biznesowym.

MSC posiada najmłodszą na świecie flotę ponad 520 kontenerowców, pływających po 200 szlakach handlowych, a także 493 biura w ponad 155 krajach, w tym w Gdyni i Warszawie. Firma zatrudnia ponad 70 000 pracowników. Medlog jest logistycznym ramieniem MSC i jednym z największych na świecie dostawców transportu lądowego i logistyki pod względem obszaru geograficznego objętego jego usługami.

Transport towarów XXL przez port w Gdańsku. Zobacz film 📹

Inwestycja w sąsiedztwie BCT

Skład kontenerowy Medlog w Gdyni został otworzony w sąsiedztwie Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego (BCT) przy ul. Kontenerowej. W styczniu depot był na rozruchu, obecnie wchodzi na wyższe obroty. W ten sposób baza w Porcie Gdynia dołączyła do istniejących już 70 terminali Medlog na świecie.

– Medlog to spółka, która należy do grupy MSC i zajmuje się naprawą i serwisowaniem kontenerów i ich transportem lądowym. Statki MSC zawijają do portu w Gdyni na terminal BCT i tam się odbywa ich rozładunek i załadunek. Do naszego depotu trafiają puste kontenery z relacji importowej po wyładowaniu towarów u odbiorców i tu po serwisie stają się dostępne w relacji eksportowej. Wiele kontenerów, które przechodzą przez depot w Gdyni, to są kontenery chłodnicze, które wymagają regulowanej temperatury transportu, więc ich przygotowanie i serwisowanie jest bardziej skomplikowane, bo w dobrym stanie musi być nie tylko obudowa ale i układ chłodzący. Wcześniej w tym celu MSC korzystało z usług innych firm m.in. Ref-Con z Gdańska. Kiedy rozważaliśmy lokalizacje na własny depot, wybór padł na Gdynię, bo tutaj mamy największe obroty kontenerowe i z racji bliskości terminala BCT, co jest bardzo wygodne – tłumaczy powody otwarcia bazy Medlog w Gdyni Mikołaj Osiński, prezes MSC Poland.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: