Duże zmiany na linii SKM w Trójmieście

Odcinek linii SKM od Gdańska Głównego do Rumi Janowo czekają duże zmiany. Chodzi o monitoring, informację pasażerską oraz remonty peronów i torowiska w Gdyni Głównej, a także remont Dworca Podmiejskiego.

Spółka PKP SKM Trójmiasto podpisała umowę z konsorcjum firm T4B (Warszawa) i Maxto Technology (Modliczka) na modernizację linii 250. Wykonawcę udało się wybrać dopiero w trzecim przetargu. Pierwszy rozpisano już w 2018 roku. Jednak dwa pierwsze postępowania unieważniono z uwagi na przekroczenie budżetu. Trzecie postępowanie rozstrzygnięto we wrześniu zeszłego roku, ale odwołania opóźniły zawarcie kontraktu. Ostatecznie udało się, a zamówienie będzie realizowane w formule projektuj i buduj.

Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa i zintegrowanie systemów monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją pasażerską na całej linii 250. Na wszystkich peronach od Gdańska Głównego aż do Rumi Janowo zostaną wymienione lub (tam, gdzie ich nie ma) zamontowane kamery oraz tablice informacyjne.

Za 100 lat historyczna część Gdańska może być pod wodą

Ale monitoring i informacja to nie wszystko. Zakres prac obejmuje także modernizację peronów i infrastruktury torowej Gdyni Głównej. Na peronie zostaną wymienione płyty krawędziowe oraz nawierzchnia, a także poszycie wiaty. Przystanek będzie również dostosowany do potrzeb pasażerów o ograniczonej możliwości poruszania się.

Lepsze czasy nadchodzą także dla Dworca Podmiejskiego. Czeka go remont i przebudowa, znikną przylegające do niego przybudówki. W czasie robót podróżni będą korzystać z obiektu tymczasowego. Na przebudowanym dworcu znajdzie się centrum zarządzania systemami na linii SKM – w tym monitoringu i systemu informacji pasażerskiej.

Wykonawca będzie miał na prace projektowe 14 miesięcy od podpisania umowy. Inwestycja powinna zostać zakończona do końca marca 2023 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: