Zero emisyjny autobus na trasie Gdynia Kacze Buki – Rumia

Po raz pierwszy pasażerowie pospiesznej linii autobusowej R mogli pokonać całą trasę zeroemisyjnym pojazdem. Zadecydowały o tym specjalne okoliczności, ale „bojowy test” przegubowego trolejbusu z baterią wypadł pomyślnie. W poprzednią sobotę udało się w ten sposób przejechać około 36 kilometrów między gdyńskimi Kaczymi Bukami a Rumią.

Nawiązując do popularnego powiedzenia „potrzeba matką wynalazków” można śmiało stwierdzić, że nietypowa sytuacja pozwoliła na solidny test baterii i szybkiego ładowania w gdyńskich trolejbusach Solaris Trollino 18. Co szczególnie ważne – na test, który wypadł pomyślnie.

Autobusy ugrzęzły w korkach

W poprzednią sobotę (14 sierpnia) splot zdarzeń, w tym m.in. korki spowodowane budową Trasy Kaszubskiej, zamknięcie przejazdu kolejowego na ul. Hutniczej czy chwilowo wyłączona z ruchu ul. Sopocka sprawił, że część Gdyni ugrzęzła w drogowym zatorze.

Razem z samochodami w korkach stanęły też autobusy – w tym te z popularnej pospiesznej linii R, którą ZKM Gdynia przewozi od lat pasażerów na trasie od pętli w Kaczych Bukach aż do dworca w Rumi, przejeżdżając m.in. przez centrum Gdyni, Redłowo czy Karwiny. Dyspozytor zadecydował w tej sytuacji o wypuszczeniu w trasę zapasowych pojazdów, a ze względu na to, że na zajezdni pozostał tylko przegubowy trolejbus, do akcji wyznaczono właśnie zeroemisyjny Solaris Trollino 18.

Przetarty szlak dla nowych pojazdów

To pierwszy taki przypadek, gdy na jednym z najdłuższych regularnych połączeń ZKM Gdynia pojawił się elektryczny pojazd, pisząc tym samym nowy rozdział w historii gdyńskiej elektromobilności.

Trolejbus z PKT Gdynia o numerze bocznym 3265 przejechał w sobotę jednorazowo blisko 36 kilometrów po trasie popularnej „R-ki”. Co ciekawe, trasa wyjątkowo została wydłużona o przejazd przez Obłuże i Pogórze. Kierowca w kilku momentach skorzystał z sieci trakcyjnej, doładowując baterię w trakcie jazdy. Szczególnie zaskoczeni mogli być stali pasażerowie tej linii, którzy przywykli do spalinowych, przegubowych autobusów.

Gdyński Solaris Trollino 18 wykonał w sobotę łącznie dwa pełne kursy, czyli pełne kółko na trasie linii R. Dzięki komunikacji z kierowcami innych trolejbusów udało się po drodze doładować baterię przez pantograf m.in. przy Wzgórzu św. Maksymiliana, co pozwoliło na dotarcie do dworca w Rumi z „zapasem” sięgającym około połowy energii.

(gdynia.pl)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

%d bloggers like this: