Trójmiasto zmierza w stronę „strefy 30”. Będzie więcej ulic z ograniczeniami

„Strefy 30” pojawiają się już nie tylko przy szkołach i w centrach miast, ale również w miejscach które zostały wskazane  przez rady dzielnic.

Również i Trójmiasto zwalnia i na swoich  drogach pojawia się coraz więcej „stref do 30 km/h”. Na terenie Gdyni tylko w przeciągu ostatnich dwóch lat takie znaki zostały ustawione na 95 trasach. W Gdańsku długość ulic z uspokojonym ruchem wynosi już 616,9 km. Natomiast w Sopocie na terenie praktycznie całego miasta obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Działania te wpasowują się w zachodnie trendy uspokajania ruchu w miastach. W Paryżu „strefę 30” wprowadzono bowiem wszędzie. Wyjątkiem jest kilka alei i obwodnica miasta , na której ograniczenie wynosi 70 km/h.

Według zwolenników ograniczania prędkości w taki sposób skutecznie można eliminować  śmiertelne i poważne wypadki z udziałem pieszych czy rowerzystów.

W stronę uspokajania ruchu w miastach coraz śmielej patrzą także trójmiejscy urzędnicy. Choć wielu kierowców mocno krytykowało ograniczenie prędkości, miejscy urzędnicy stoją na swoim stanowisku, że dzięki temu zmniejszyła się liczba poważnych wypadków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

%d bloggers like this: