Sukces urzędu miasta w Centrum Handlowym Riviera

Minął ponad tydzień odkąd w Centrum Riviera działa Centrum Obsługi Mieszkańca. To placówka Urzędu Miasta Gdyni, w której mieszkańcy mogą załatwić najważniejsze sprawy – zarejestrować pojazd, zameldować się, wyrobić dowód osobisty czy Kartę Mieszkańca. Od 2 września w punkcie obsłużono ponad 3000 gdynian i gdynianek.

Centrum Obsługi Mieszkańca mieści się na pierwszym piętrze Centrum Riviera. Jest czynne od poniedziałku do soboty w godz. 10:00–18:00. Działa tam 16 stanowisk obsługi, a także kasa oraz punkt informacyjny w ramach Gdyńskiego Centrum Kontaktu. Do placówki najszybciej można się dostać, wchodząc do Centrum Riviera wejściem od strony węzła Franciszki Cegielskiej i stacji SKM Wzgórze Św. Maksymiliana.

– Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, szukamy najprostszych i najwygodniejszych sposobów obsługi ich spraw. Stąd pomysł, aby Centrum Obsługi Mieszkańca powstało w Centrum Riviera. Znakomity dojazd, parkingi, możliwość załatwienia również innych spraw w jednym miejscu – myślę, że to będzie atrakcyjne. Nowoczesna przestrzeń i bardzo dobre warunki pracy dla urzędników to nowy wymiar pracy samorządowej. Musimy szukać takich dróg, odpowiedzi na potrzeby mieszkańca, które będą najbardziej wygodne właśnie z jego perspektywy – mówił prezydent Gdyni Wojciech Szczurek przy okazji otwarcia Centrum Obsługi Mieszkańca.

Centrum Obsługi Mieszkańca w Centrum Riviera (fot. Paweł Kukla/gdynia.pl)
Centrum Obsługi Mieszkańca w Centrum Riviera (fot. Paweł Kukla/gdynia.pl)

 

Nowa placówka Urzędu Miasta Gdyni ruszyła w czwartek, 2 września. Niebawem miną zatem dwa tygodnie od momentu, kiedy pierwsi mieszkańcy załatwili swoje urzędowe sprawy w punkcie w Centrum Riviera. Jak Centrum Obsługi Mieszkańca wywiązywało się ze swoich zdań w pierwszym tygodniu pracy?

– Centrum Obsługi Mieszkańca, które w ubiegły czwartek rozpoczęło funkcjonowanie w Centrum Riviera, cieszy się dużym zainteresowaniem mieszkańców. Gdynianie i gdynianki chętnie umawiają wizyty właśnie tutaj, mogąc przy okazji zrobić zakupy w centrum handlowym. Najczęściej korzystają z możliwości rejestracji pojazdu, zgłoszenia zameldowania czy wyrobienia dowodu osobistego. W placówce obsłużono do tej pory ponad 3000 mieszkańców. To wynik, którego się spodziewaliśmy, który bardzo cieszy i potwierdza, że decyzja o uruchomieniu Centrum Obsługi Mieszkańca właśnie w tym miejscu była właściwa – komentuje Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.

Część spraw można załatwić tylko po wcześniejszym umówieniu wizyty. Z samej możliwości rezerwacji w punkcie skorzystało ponad 1000 mieszkańców. Najwięcej wizyt odbywa się w celu rejestracji pojazdu używanego, zgłoszenia zameldowania oraz złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego. W każdej z tych spraw do COM-u przychodzi od około 25 do 50 mieszkańców dziennie.

Jednak są też sprawy, które można załatwić od ręki. Dotyczy to na przykład rejestracji nowego pojazdu czy wizyty w punkcie informacyjnym, w którym można m.in. wyrobić i odebrać Kartę Mieszkańca. Centrum Obsługi Mieszkańca prowadzi także mobilny punkt spisowy w ramach trwającego do końca września Narodowego Spisu Ludności Mieszkań.

Poniżej prezentujemy pełną listę spraw, które można załatwić w Centrum Obsługi Mieszkańca.

Po wcześniejszym umówieniu wizyty:

EWIDENCJA LUDNOŚCI (stanowiska 2-4):
zgłoszenie zameldowania/wymeldowania,
nadanie numeru PESEL,
wydawanie zaświadczeń,
potwierdzenie profilu zaufanego (stanowisko 3).

DOWODY OSOBISTE (stanowiska 5-6):
złożenie wniosków o wydanie dowodu osobistego.

REJESTRACJA POJAZDÓW (stanowiska 7-14):
rejestracja i przerejestrowanie pojazdów,
wydawanie stałych dowodów rejestracyjnych,
wpisy i adnotacje w dowodach rejestracyjnych.

PRAWA JAZDY (stanowiska 15-16):
wydanie PKK po raz pierwszy,
złożenie wniosku o zmianę danych w prawie jazdy,
złożenie wniosku o wymianę zagranicznego prawa jazdy na dokument polski.

Bez konieczności rezerwacji wizyty:

MOBILNY PUNKT SPISOWY [do 30.09] (stanowisko 1)
udział w Narodowym Spisie Ludności i Mieszkań – wypełnienie formularza internetowego z pomocą pracownika Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Gdyni (członka Gminnego Biura Spisowego).

REJESTRACJA POJAZDÓW (stanowiska 12-14):
rejestracja nowych pojazdów,
wydawanie stałych dowodów rejestracyjnych,
wpisy i adnotacje w dowodach rejestracyjnych.

PUNKT INFORMACYJNY:
m.in. zakładanie i odbieranie Karty Mieszkańca.
KASA

Wizyty w Centrum Obsługi Mieszkańca można umawiać telefonicznie, dzwoniąc na infolinię: 58 626 26 26 (od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00), lub online na stronie rezerwacje.um.gdynia.pl. W systemie rezerwacji należy wskazać, jaką sprawę zamierzamy załatwić i wybrać lokalizację, w której chcemy to zrobić: Urząd Miasta Gdyni lub Centrum Obsługi Mieszkańca (jeśli dana sprawa znajduje się na liście świadczonych w nim usług). Później pozostaje już tylko wybrać dzień i godzinę wizyty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

%d bloggers like this: