Bilbordy powrócą na ulice Gdańska

Już niedługo bilbordy, od których zdążyliśmy się  odzwyczaić wrócą na część ulic w Gdańsku. Miasto zarobi na nich 2,2 mln zł i zyska 170 nowych drzew.

W ramach obowiązującej uchwały krajobrazowej już niedługo reklamy pojawią się na gdańskich ulicach. Miasto zyska na reklamach 6 tys. dziennie. Dodatkowo właściciele reklam muszą posadzić także w Gdańsku 170 drzew. Obszar Gdańska, na którym mają stanąć billboardy, został podzielony  na 14 pakietów. Właściciele nośników muszą wykonać nasadzenia drzew, a także zapłacić za powierzchnię reklamową.

Stawka minimalna za 1 m kw. danego pakietu wynosiła między 2,90 zł a 3,10 zł dziennie. Aby wyłonić podmiot, który w danym sektorze ustawi reklamę przeprowadzona została licytacja poszczególnych pakietów.

Najdroższe reklamy staną przy ul. Obrońców Wybrzeża, Czarnym Dworze, Wita Stwosza, Chłopskiej i al. Jana Pawła II, Każdy z bilbordów będzie średnio kosztował 445 zł, a podmiot który go postawi będzie musiał posadzić 11 drzew.

Uchwała krajobrazowa dopuszcza nie tylko ustawianie we wskazanych przez miasto lokalizacjach bilbordów, ale także reklam na rusztowaniu podczas remontów budynków.

 

Biorąc pod uwagę wylicytowane stawki, kwoty za umieszczenie nośników reklamowych w lokalizacjach ze wszystkich 14 pakietów za jeden dzień wyniosą 6100 zł, czyli 2,2 mln zł rocznie. Wpływy te przeznaczone zostaną na pielęgnację zieleni i nowe nasadzenia w pasach drogowych – precyzują urzędnicy

Przedsiębiorcy mają 30 dni na podpisanie umowy. Po uzyskaniu pozwoleń na budowę mogą  przystąpić do prac związanych z montażem bilbordów. Umowy z poszczególnymi podmiotami podpisane zostaną na 10 lat.

GZDiZ „zdemontował” bilbordy prywatne. Teraz postawi swoje i będzie je dzierżawił

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

%d bloggers like this: