Gdańskie Centrum Kontaktu w aplikacji mobilnej

Aplikacja Gdańskie Centrum Kontaktu to łatwy i szybki sposób na zgłaszanie usterek i problemów. Za pomocą nowej aplikacji można zgłosić sprawy , które wymagają interwencji służb, dokładnie wskazać lokalizację na mapie, załączać zdjęcia , a także można podglądać stan realizacji zgłoszeń w sowim telefonie.

Oddajemy naszym mieszkańcom nowe narzędzie. Aplikacja Gdańskie Centrum Kontaktu to szybki i łatwy sposób na zgłaszanie usterek i problemów. Teraz wystarczy tylko ściągnąć aplikację na swój  telefon i w ten sposób możemy przesłać zgłoszenie. opowiedziała  o funkcjonalności Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska

Nowy kanał kontaktu zastąpił tym samym Mapę Porządku.

Jak działa aplikacja?

Aplikacja działa w wersji przeglądarkowej, dostępnej z poziomu komputera i w formie aplikacji mobilnej na smartfony z systemem iOS i Android. Aplikacja jest bezpłatna. Narzędzie jest zintegrowane z obecnie wykorzystywanym systemem informatycznym w Gdańskim Centrum Kontaktu. Dzięki temu zgłoszenia, które wymagają interwencji służb, są sprawnie przekazywane do urzędu i odpowiednich jednostek.

Co dalej ze zgłoszeniem?

Sprawy kierowane do Gdańskiego Centrum Kontaktu. Następnie podlegają weryfikacji przez pracownika GCK, pod kątem pilności interwencji i  możliwości podjęcia działań przez służby miejskie oraz właściwości działania. Pracownik właściwej jednostki po zrealizowaniu zgłoszenia i, zamyka zgłoszenie w systemie, udzielając odpowiedzi zgłaszającemu.

Należy pamiętać, że aplikacja nie służy do zgłaszania spraw związanych z bezpośrednim zagrożeniem życia lub zdrowia. Te powinny być zgłaszane na numer alarmowy 112.

Gdańskie Centrum Kontaktu zostało uruchomione 28 września 2018 roku. Z miesiąca na miesiąc obsługuje coraz większą liczbę mieszkańców. Przez 3 lata swojej działalności przyjęto ponad ćwierć miliona pytań i zgłoszeń od mieszkańców.

Dużą rolę odegrało GCK w trakcie pandemii w 2020 roku. Wówczas pracownicy udzielali mieszkańcom wsparcia w zakresie realizacji spraw urzędowych , a także świadczyli pomoc w rezerwacji wizyt. Obsłużono ponad 80 000 pytań mieszkańców.

Gdańskie Centrum Kontaktu działa całodobowo przez siedem dni w tygodniu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

%d bloggers like this: