GDDKiA łączy Gdańsk ze Szczecinem

Kierowcy mają już do dyspozycji ponad 130 km nowej drogi ekspresowej S6. W efekcie tego ze Szczecina do Koszalina można dotrzeć już sprawnie i bezpiecznie. W przyszłości ta trasa, o łącznej długości ok. 360 km, połączy Szczecin z Gdańskiem, ułatwiając dojazd do miast i miejscowości wzdłuż wybrzeża Bałtyku. Obecnie w realizacji jest ponad 140 km pomiędzy Koszalinem i Gdańskiem.

Prace w terenie trwają już na trzech zadaniach inwestycyjnych w woj. pomorskim, między Bożympolem Wielkim a Gdynią. Łączna długość tych odcinków to 42 km, a wartość kontraktów to ok. 1,5 mld zł:

  • Bożepole Wielkie – Luzino (długość ok. 10 km),
  • Luzino – Szemud (ok. 10 km),
  • Szemud – Gdynia (ok. 22 km).

Wykonawcy tych trzech odcinków skupiają się na pracach, które umożliwią jak najszybsze udostępnienie trasy kierowcom, jeszcze przed terminem kontraktowym. Przypomnijmy, że formalne zakończenie prac budowlanych na tych odcinkach nastąpi w przyszłym roku.

Projektuj i buduj

Na wstępnym etapie prac projektowych znajdują się cztery odcinki S6 od Słupska do Bożegopola Wielkiego oraz dwa wchodzące w skład Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej.

  • rozbudowa obwodnicy Słupska do dwóch pełnych jezdni (obecnie dwujezdniowa jest tylko w obrębie węzłów) – trzy odcinki o łącznej długości ok. 9,5 km (cała obwodnica ma 16,3 km),
  • Bobrowniki – Skórowo (ok. 13 km),
  • Skórowo – Leśnice (ok. 11 km),
  • Leśnice – Bożepole Wielkie (ok. 22 km).
  • Odcinki Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej:
  • Chwaszczyno – Żukowo (ok. 16,3 km),
  • Żukowo – Gdańsk Południe (ok. 16 km, a związana z tym odcinkiem obwodnica Żukowa – ok. 7 km między Glinczem a Przyjaźnią),

Wszystkie te odcinki są realizowane w oparciu o formułę Projektuj i buduj. Zakończenie prac budowlanych jest planowane w 2025 r.

(fot. GDDKiA)
(fot. GDDKiA)

 

Co z odcinkiem od końca obwodnicy Słupska do Bobrowników?

Wyłonienie wykonawcy na ostatnim, 16-kilometrowym odcinku S6 w woj. pomorskim wstrzymują odwołania i skargi składane przez wykonawców. 8 czerwca br. jako najkorzystniejszą spośród pięciu złożonych ofert wskazaliśmy tą złożoną przez konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot oraz Todini Central Asia (partnerzy). Od rozstrzygnięcia wpłynęło odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej, która nakazała nam ponowić badanie ofert i wybór najkorzystniejszej. 17 września br., wykonując wyrok KIO, ponownie wskazaliśmy konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot oraz Todini Central Asia (partnerzy). Trzy dni później do Sądu Okręgowego w Warszawie konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud wniosło skargę na wyrok KIO, a 27 września br. również odwołanie na czynność ponownego wyboru oferty. W takiej sytuacji trudno przewidzieć, kiedy będzie możliwe zakończenie tego przetargu i podpisanie umowy z wykonawcą.

Realizacja S6 w woj. zachodniopomorskim

W przetargach według formuły Optymalizuj i buduj są dwa odcinki S6 w woj. zachodniopomorskim od Koszalina do Słupska, które połączą się z pomorskimi:

  • Sianów – Sławno (ok. 23 km),
  • Sławno – obwodnica Słupska (ok. 23 km).

Na oba odcinki zostały wydane w sierpniu br. decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Ponadto są prowadzone prace budowlane przy dokończeniu niemal 8-kilometrowego odcinka obwodnicy Koszalina i Sianowa, gdzie w związku ze skomplikowanymi warunkami podłoża była konieczna aktualizacja dokumentacji projektowej. Ogłosiliśmy także przetarg na budowę węzła Sianów Zachód.
Cała trasa S6 w woj. zachodniopomorskim, podobnie jak w pomorskim, ma zostać oddana do ruchu w 2025 r.

(fot. GDDKiA)
(fot. GDDKiA)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

%d bloggers like this: