Biedronka znowu ma problemy. Chodzi o nieprawidłowe uwidacznianie cen

Ubiegłoroczne kary nałożone na Biedronkę za nieprawidłowe uwidacznianie cen zostały podtrzymane przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Kara w ubiegłym roku sięgnęła 115 mln złotych.

Liczne skargi konsumentów, a także informacje z Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej wciąż napływają do UOKiK.

Spora część sygnałów dotyczyła wyższych cen w kasie niż na sklepowych półkach lub braku cen przy towarze.

Spółka odwoływała się od nałożonych kar administracyjnych jednak bezskutecznie, ponieważ zostały one podtrzymane.

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny podkreślił, że jednym z najważniejszych kryteriów, jakimi kierują się polscy konsumenci przy wyborze produktów jest cena.

Niedopuszczalne jest wprowadzanie konsumentów w błąd co do właściwej ceny towarów. W przypadku Biedronki klienci przez długi czas płacili najczęściej więcej, niż wynikało to z ceny na sklepowych półkach. Nie zawsze mieli jednak tego świadomość – podkreślił Chróstny.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

%d bloggers like this: