Najtańszy sklep w Polsce? Nie jest to Biedronka ani Lidl

Agencja marketingowa ASM Sales Force opublikowała właśnie wyniki swojej analizy, dotyczące średniej wartości koszyka zakupowego w najpopularniejszych w Polsce sieciach handlowych.

Inflacja daje także znaki w wielu dyskontach. Na siedem z pośród jedenastu analizowanych sklepów ceny we wrześniu były wyższe niż miało to miejsce w miesiącu sierpniu.

Dane GUS potwierdziły, że wrzesień przyniósł kolejny wzrost inflacji. Przed rokiem w analogicznym okresie ceny towarów i usług były niższe o prawie  5,8 proc., a miesiąc wcześniej – o 0,6 proc.

Podwyżki cen w marketach stały się już  faktem. Z naszych analiz wynika, że mimo trwającej walki cenowej, sieci były zmuszone podnieść ceny niektórych produktów. Naszym zdaniem w kolejnych miesiącach koszt zakupu podstawowych produktów nadal będzie powoli rosnąć – powiedział Patryk Górczyński, Dyrektor Zarządzający ASM Sales Force Agency

W gronie analizowanych sklepów znalazły się takie dyskonty jak: Biedronka, Lidl, Auchan, Kaufland, Carrefour. Eksperci pod uwagę brali takie koszty jak: koszty nabiału, mięsa, wędliny, słodyczy, napoi, alkoholi, chemii domowej i kosmetyków.

Badania wykazały, że średnia wartość koszyka zakupowego wyniosła 226,97 zł. Jest to wzrost o 2,68 zł, czyli o 1,2 proc. w porównaniu do miesiąca sierpnia. W najtańszym sklepie za zestaw analizowanych produktów zapłacimy 204,47 zł. Okazał się nim sklep Auchan.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

%d bloggers like this: