Będą drgania i hałas podczas prac przy elektryfikacji linii PKM

Rozpoczął się kolejny etap elektryfikacji linii PKM – wykonawca przeniósł się z pracami na najtrudniejszy odcinek Brętowo – Strzyża, gdzie roboty związane z palowaniem fundamentów i stawianiem słupów trakcyjnych potrwają około pół roku.

Ze względu na występujące tam strome i trudno dostępne nasypy oraz bliskość budynków mieszkalnych, w niektórych lokalizacjach prace przy palowaniu mogą być nie tylko cięższe w wykonaniu, ale także bardziej uciążliwe dla okolicznych mieszkańców. Dlatego będziemy z odpowiednim wyprzedzeniem o nich informować na naszym profilu FB, który warto regularnie śledzić.

W związku z tym od dzisiaj na trzech przystankach PKM: Strzyża, Niedźwiednik i Brętowo wszystkie pociągi odjeżdżają wyłącznie z toru 2 przy peronie 2. Wejścia na zamknięty peron 1 na każdym z ww. przystanków zostały wygrodzone i odpowiednio oznakowane.

Na czym polega elektryfikacja linii PKM?

Spółka Pomorska Kolej Metropolitalna podpisała umowę na elektryfikację swojej linii kolejowej pod koniec kwietnia 2021 r.. Prace wykonuje spółka Torpol, która wygrała ogłoszony przez PKM SA przetarg na realizację tej inwestycji. Koszt elektryfikacji linii PKM wraz z budową dodatkowego przystanku Gdańsk Firoga to 48,85 mln zł.

Dzięki tej inwestycji na linii PKM będą mogły pojawić się bardziej pojemne i szybsze pociągi elektryczne, co zdecydowanie poprawi komfort podróży mieszkańców korzystających z linii PKM. Powstanie także nowy przystanek PKM Gdańsk Firoga, zlokalizowany pomiędzy Matarnią, a Portem Lotniczym. Skorzystają z niego głównie pracownicy licznych firm branży IT, których siedziby są zlokalizowane w rejonie tzw. „Doliny Krzemowej” – stąd nawiązujący do branży IT symbol przystanku: „6@”.

Przypomnijmy, że projektowana, prawie 40-kilometrowa sieć trakcyjna (2 tory po ok. 20 km) zostanie podwieszona do około 1500 elementów konstrukcji wsporczych. Przy realizacji projektu zastosowane zostaną technologie, które niwelują negatywny wpływ na istniejącą infrastrukturę kolejową, środowisko, otoczenie oraz okolicznych mieszkańców

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

%d bloggers like this: