Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił linię telefoniczną w języku ukraińskim i polskim. Dzięki temu uchodźcy będą mogli się dowiedzieć niezbędnych informacji w sprawie świadczeń rodzinnych. Chodzi o osoby, które przybyły do Polski po 23 lutego z powodu wojny.
Infolinia będzie czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00. Konsultanci udzielą informacji o rodzajach świadczeń rodzinnych czyli o 500 plus, rodzinnym kapitale opiekuńczym czy bonie żłobkowym. Pytania, które dotyczą tych świadczeń, można zadawać też mailowo – poinformował Krzysztof Cieszyński, rzecznik regionalny ZUS w Gdańsku
Konsultanci w pierwszym dniu działania infolinii odebrali ponad 800 telefonów, a trzy czwarte z nich dotyczyło pytań ogólnych o świadczenia i o to, kiedy można składać wnioski.
Infolinia jest dostępna pod numerem 22 444 02 55. Pytania dotyczące świadczeń rodzinnych dla obywateli Ukrainy można też przesyłać na adres UA@zus.pl.
Na stronie internetowej ZUS dostępne są informacje w języku ukraińskim. Docelowo publikowane będą też informacje o warunkach uzyskania świadczeń rodzinnych, ubezpieczenia zdrowotnego, świadczeń emerytalnych i rentowych.
