zyciepomorza.pl

Blog tematyczny o kulturze, turystyce i zdrowiu.

Zdrowie

Jak skutecznie rzucić palenie – sprawdzone sposoby

Jak skutecznie rzucić palenie – sprawdzone sposoby

Osoby zmagające się z nałogiem nikotynowym przeważnie zdają sobie sprawę z tego, jak duże zagrożenie może on stanowić dla ich zdrowia. Nie każda decyzja o odstawieniu papierosów kończy się jednak powodzeniem. Nie ma zresztą jednej odpowiedzi na pytanie o to, jak skutecznie rzucić palenie, która sprawdzałaby się bez względu na okoliczności.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Czy podgrzewanie tytoniu może rozwiązać problem?
  • Jak się przygotować do rzucenia palenia?
  • Gdzie szukać wsparcia?

Czy podgrzewanie tytoniu może rozwiązać problem?

Dość często można usłyszeć, że osoba, która nie jest w stanie rzucić całkowicie palenia, powinna zrobić wszystko, aby palenie tytoniu miało przynajmniej odrobinę mniejszy wpływ na jej zdrowie. Nie jest to podejście, które znajduje uznanie w oczach lekarzy, jego popularność jest jednak na tyle duża, że trudno je ignorować. Zastanawiając się nad alternatywą dla klasycznych papierosów coraz częściej wspomina się o podgrzewanych wyrobach tytoniowych.
Podgrzewanie tytoniu z pewnością nie będzie w stanie rozwiązać wszystkich problemów palaczy. Warto jednak mieć na uwadze to, że przyczynia się do wdychania mniejszej ilości toksyn niż ma to miejsce wtedy, gdy sięga się po papierosy w ich klasycznym wydaniu. Podgrzewane wyroby tytoniowe działają zresztą w oparciu o nieco inne zasady niż papierosy w ich klasycznym wydaniu. Podgrzewają tytoń do temperatury pozwalającej na wydzielanie oparu, nie jest ona jednak wystarczająca ani do spalania się tytoniu, ani do wytwarzania dymu. Co warte podkreślenia, nie są tożsame z e-papierosami. Podczas gdy te podgrzewają płyn, w przypadku podgrzewanych wyrobów tytoniowych dochodzi do oddziaływania na liście tytoniu.

Jak się przygotować do rzucenia palenia?

Jeśli jesteśmy zwolennikami teorii, zgodnie z która w walce z nałogiem nikotynowym nie ma miejsca na półśrodki, powinniśmy pamiętać przede wszystkim o tym, że palenie tytoniu to proces i tylko takie jego traktowanie daje nam szansę na to, że uda się nam zwalczyć nałóg. Choć nie brakuje osób podejmujących decyzję o rzuceniu palenia spontanicznie, przygotowanie się do tego zadania przynosi zwykle lepsze rezultaty. Pozwala na zrozumienie, jak może funkcjonować organizm palacza w pierwszych dniach i tygodniach. Zwiększa też stawkę, bo z decyzji, o której poinformowano otoczenie, zwykle trudniej się jest wycofać. Przygotowania nie powinny zresztą obejmować wyłącznie poinformowania otoczenia o zamiarze zrezygnowania z papierosów. Ważne jest również to, aby ograniczyć dostęp do papierosów i ich zamienników, jeśli plan dotyczący rzucenia palenia bez środków zastępczych.

Gdzie szukać wsparcia?

Każdy z nas jest inny. Nie ma więc gwarancji, że motywacja i silna wola będą wystarczające, aby rozstać się z nałogiem. Poszukiwanie wsparcia warto więc rozpocząć odwiedzając gabinet lekarza rodzinnego. Specjalista może przygotować nas do procesu rzucenia palenia. Podpowie też, jak radzić sobie z pokusą sięgnięcia po papierosy i czym zająć ręce, gdy się nie pali. Jest też w stanie zagwarantować nam wsparcie farmakologiczne, które może przydać się zwłaszcza w pierwszych tygodniach, gdy organizm nie radzi sobie jeszcze z naszą decyzją o rzuceniu palenia papierosów.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *